חנויות ספרים מומלצות בלונדון

שלט בhatchards לונדון

בביקור האחרון בHatchards  האהובה עליי בלונדון, לא הצלחתי למצוא על המדפים ספר שסקרן אותי בחלון הראווה. המוכר המנומס  נטש את משמרתו בקופה ויצא לאתר את הכותר האבוד. על הדרך הוא פטפט איתי על ספרי אומנות, שלף כמה ספרים נוספים באותו נושא, ולאחר שנועץ עם "הקולגה שלי ממחלקת ספרי האומנות" צלל לתוך התצוגה בחלון ושלף עבורי את הספר. בעיניי הסיפור הזה לא מייצג את מנטרת "הלקוח תמיד צודק" אלא דווקא את חשיבותו של ספר מסויים עבור קוראת מסויימת ונכונותו של מוכר הספרים להשיג אותו עבורה–כי ברור לו לגמרי כמה חשוב אותו הספר באותו הרגע.

חנויות הספרים של לונדון, או מוטב לומר מקדשי הספרים שלה, מספקות חוויית התענגות ארוכה עבור חובבי הקריאה בכל גיל ובכל ז'אנר. באופן כללי החנות תהיה כמעט תמיד מעוצבת להפליא עם קישוטים עונתיים, תאורה חמימה ובדרך כלל גם כמה כורסאות נוחות. הספרים עצמם מוצגים כמוצרי נוי עם מהדורות מיוחדות או מעוצבות, בעיקר לקלאסיקות שהאנגלים כה מצטיינים בהם. כמו בישראל גם בלונדון הספרים מסודרים על מדפים ושולחנות אבל האחרונים מקובצים בדרך כלל לפי נושא: מספרי חופשה דרך תפריט טעימות לספרי בישול ועד לשולחן המוקדש לבריטים דגולים. בכל החנויות יופיעו תמיד שלטים עם המלצות אישיות של הצוות, ציטוטים ספרותיים ולפעמים גם בדיחות קטנות. הצוות תמיד אדיב, ידען ושמח לצלול לשיחה לגבי ספרים המומלצים על ידו.

אז אחרי כל התשבוחות האלו, הנה רשימה קצרה ובהחלט לא ממצה של חנויות הספרים האהובות עליי:

Hatchards—חנות הספרים העתיקה ביותר בלונדון שנפתחה ב1797 וחביבה גם על משפחת המלוכה. מופת של טעם טוב, תוכן מגוון במידה, איפוק ועם זאת חמימות בעיצוב.

סיבוב בHatchards  שהוא בגדר חובה עבורי בכל ביקור בלונדון, מספק חווייה מרחיבת נפש של שיטוט בין ספרים המוצגים כאומנות (אבל מהסוג הנגיש) במבנה ישן, אלגנטי וקצת חורק. הקומה העליונה מוקדשת לספרי אומנות, כולל צילום ואופנה. ברחבי הקומות מפוזרות כורסאות וספות, והחנות מצויידת במוכרים ידענים ואדיבים שישמחו לשוחח בהרחבה על כל נושא שבעולם פחות או יותר.

לחובבי אווירה אנגלית אריסטוקרטית וגיי'ן אוסטינית.

187 Piccadilly, St. James's

Hatchards bookstore

 

Foyles-סופרמרקט צבעוני, המלצות בכל קומה ותחום, פינות מעוצבות ומושקעות, מבחר גדול כולל ספרים נדירים יותר.

חמש קומות עמוסות בכל טוב ומאורגנות היטב כולל המלצות אישיות של המוכרים בכל קומה ונושא, עמדות מידע ומדי פעם גם איזה כיסא לרפואה. בקומה העליונה בית קפה חמים שמזמין להשתהות וגלריה קטנה הצמודה אליו שמאפשרת גם חווייה אומנותית קצרה. בקומת המרתף מבחר מרשים ומגוון של ספרי בישול, ולא פחות חשוב, גם סטנד שלם שמוקדש למתנות מקוריות מעולמו של הארי פוטר.

לאלו שמחפשים מגוון מסחרר בלי תחושה של חנות רשת סתמית.

107 Charing Cross Road (סניף הדגל, יש סניפים נוספים בעיר)

 

 

Books for Cooks חנות לא גדולה, נעימה וידידותית מאוד. בעל החנות, צרפתי במקור, הוא איש שיחה מרתק, ידען ומעורה היטב בעולם הקולינריה.

חנות הספרים האהובה עליי בלונדון, ממוקמת בלב נוטינג היל ממש ממול חנות ספרים עצמאית נוספת (זו החליפה את חנות ספרי המסע ששימשה השראה לסרט המפורסם). Books for Cooks מוקדשת כמובן לספרי בישול וספרים העוסקים בקולינריה בכלל, כולל היסטוריה של מזון, ממוארים ומסות. תוכלו למצוא כאן גם ספרים בשפות זרות נוספות, בעיקר איטלקית, צרפתית וספרדית. בחלק האחורי ממוקם מעין בית קפה/מסעדה קטנטן שבו אריק, הבעלים, מבשל מדי יום מתוך ספר  אחר. התפריט מצומצמם ומשתנה אבל תמיד מנפק ריחות שלא ניתן לעמוד בפניהם בחלל הקטן. צוות החנות ידידותי במיוחד והמבקרים הקבועים במקום הופכים את הביקור בה למעין מפגש שכונתי לחובבי הבישול והקריאה עליו.

חנות חובה לחובבי ספרי בישול וספרי קולינריה בכלל.

4 Blenheim Cres, Notting Hill

 

Daunt Books—חנות יפיפיה שבחזיתה מבחר סטנדרטי של ספרים חדשים וקלאסיקות, כמו בכל חנות ספרים עצמאית, ובהמשכה חנות ייחודית לספרי מסע ובכלל ספרים העוסקים ביבשות, ארצות ומדינות.

Daunt  היא חנות בינונית בגדלה ובעלת שתי קומות רחבות למדי כולל מסדרונות  מקסימים של מדפי ספרים. רובה מוקדש לחלוקה הגיאוגרפית הייחודית שהיא מציעה כאשר בכל תת קטגוריה של יבשת או מדינה יתגלה מבחר מרשים של ספרים מתורגמים מאותה מדינה, למשל ספרים של עמוס עוז, צרויה שלו או אסף גברון מישראל לצד ספרים שנכתבו עליה מהיסטוריה פוליטית ועד מדריכי טיולים. ככל שהמדינה או האזור איזוטרים יותר התגליות מעניינות יותר. החנות עצמה מעוצבת להפליא, נעימה ועתירת פינות קטנות להתחפרות ועלעול.

לחובבי מסעות ובעיקר הקריאה עליהם.

84 Marylebone High St, Marylebone

 

 

Luytens& Rubestein חנות קטנה וספרותית בנוטיג היל, מעבר לפינה מחנות ספרי הבישול.

הביקור בL&R הוא ללא ספק תמצית האלגנטיות. זו חנות שהוקמה על ידי סוכנות ספרותית ותיקה בלונדון, הממוקמת מתחת לחנות. בהתאם, היא מצטיינת במבחר קטן, אך מוקפד, של יצירות ספרותיות נחשבות, לצד קלאסיקות ומבחר לא רע של ספרי ילדים ייחודיים. בנוסף תמיד תמצאו כאן מבחר מתנות יפות לחובבי הקריאה כולל תיקי בד מעוצבים של החנות עצמה, כוסות אספרסו או משקפי קריאה שיקיות. חנות קטנה ונעימה עם מוכרות ידעניות.

לחובבי ספרות יפה המחפשים את הספר המושלם עבורם.

21 Kensington Park Rd

London Review Bookshop—במרחק צעדים ספורים מהמוזיאון הבריטי, חנות יפה עם בית קפה צמוד.

חנות הספרים הזו הוקמה על ידי כתב העת הספרותי London review of Books והיא מעוצבת בהתאם. הרבה ספרי היסטוריה, אקטואליה, פוליטיקה ופילוסופיה לצד המבחר הסטנדרטי. בחזית החנות מבחר המלצות מפורטות של הצוות. בנוסף ניתן למצוא לו"ז עמוס ומגוון של מפגשי סופרים והרצאות. לא פחות חשוב, בצמוד לחנות הספרים פועל בית קפה מצויין עם גינה קטנה שבו ניתן להתענג על מבחר ארוחות קלות וקינוחים מושחתים.

חנות לאנשים חושבים וחובבי עוגות משובחות.

14 Bury Place

לבסוף גם כמה מילים גם על Waterstones שהיא אמנם רשת אבל בהחלט כזו מהסוג שרק ניתן לחלום עליה בישראל. יש לה מספר סניפים פזורים ברחבי העיר. האהוב עליי, והגדול שבהם–לטענתם זוהי חנות הספרים הגדולה באירופה–ממוקם קרוב לכיכר פיקדלי. פה כבר מדובר בשש קומות רחבות ידיים כולל בית קפה במרתף ומסעדה מכובדת למעלה. קומת הילדים לבדה שווה ביקור ארוך במקום והיא מציעה, איך לא, פינות ישיבה, שטיחים, מבחר עצום של ספרי ילדים ונוער וכמובן את כל סוגי המתנות והצעצועים שנלווים אליהם. החנות בפיקדלי כוללת גם חנות בת של ספרים בשפה הרוסית הנראית שוקקת למדי למתעניינים. בקומת הכניסה ניתן למצוא מבחר מפתה ביותר של מוצרי נייר מעוצבים, כלי כתיבה , יומנים משגעים, ניירות עטיפה ועוד כהנה וכהנה למי שרוצים להעשיר את חווייית קניית הספרים שלהם בגודיז נוספים.

203-206 Piccadilly, St. James's

ועוד כמה המלצות קצרצרות לסיום:

לחובבי הקומיקס:

Gosh!, 1, Berwick St

חנות ספרים להטב"ית:

 Gay's The Word, 66 Marchmont Street

חנות ספרים פמיניסטית:  של ספרות נשים זנוחה, בעיקר סופרות לא מוכרות מהמאה ה20.

Persephone, 59 Lamb’s Conduit Street 

!CHEERS

Share

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

תגובה אחת

  1. גיא

    כבר עושה חשק לטוס ללונדון.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן