חנויות ספרים מומלצות בניו יורק

חלון חנות הספרים Mcnally Jackson בניו יורק

ניו יורק הנפלאה והאינסופית משופעת כמובן גם במבחר חנויות ספרים, בעיקר עצמאיות בשנים האחרונות, שעונות בהחלט לצרכים ולטעמים של כל קוראת מסורה. כמו בחנויות נמומלצות בלונדון, עליהן כתבתי כאן,קשה להקיף את המבחר העצום ולמפות את עשרות החנויות מבחינה גיאוגרפית, כולל בקווינס וברוקלין. בנוסף קיימות קטגוריות שונות של חנויות המתמחות בכל נושא היל מספרי ילדים, דרך ספרות יפנית קומיקס ומאנגה ועד לכאלו המציגות בעיקר מפות עתיקות וספרי מסע נדירים. בכל זאת, כמעריצה מושבעת של העיר, בחרתי להתמקד בשלוש אפשרויות אהובות ולציין עוד כמה כתובות מוצלחות במיוחד שיעשירו כל ביקור בחווייה המסחררת ששמה ניו יורק. אז במה נתחיל?

The Strand Bookstore

האפשרות הוותיקה והאהובה כמעט על כולם היא ללא ספר הסטרנד. חנות הספרים שהוקמה ב 1927 והתמקדה בספרים משומשים, מככבת גם בעשרות סרטים ותוכניות טלוויזיה, (מבנות גילמור ועד סקס בעיר הגדולה), ומופיעה גם בספרים מג'ויס קרול אוטס ועד הביוגרפיה של פטי סמית שעבדה בעצמה בחנות. כיום היא מעצמה של ממש המתפרשת על פני שלוש וחצי קומות של כל טוב. בקומת הכניסה העמוסה תמידית ניתן למצוא לא רק מבחר ספרים חדשים, וכמובן ישנים, המחולקים היטב על פי קטגוריות ותת קטגוריות, אלא גם אוצר של ממש לחובבי הספרות בעידן האינסטגרם. הסטרנד מכילה מדפים רבים של ממורביליה ספרותית, מגרביים שעליהן מודפסים איורי סופרים מפורסמים, דרך ספלים, עטים, תיקים, מחברות ומה לא בעצם, כל מה שיכול ללוות את הקריאה שלכם בצורה האסתטית ביותר. בקומות האחרות של הסטרנד ניתן למצוא אינסוף אוצרות כולל אוסף ספרים נדירים ומהדורות ראשונות, מגוון גדול של ספרי שירה וספרות מתורגמת וגם ספרי לימוד בתחומים שונים. מחוץ לחנות אי אפשר לפספס את הסטנדים של הספרים בדולר שעשרות אנשים מפשפשים בהם אחר מציאות כל יום, ובמיוחד בסוף השבוע. אכן, ביקורבסוף השבוע נותן הצצה לחיים הניו יורקים במלואם. סטודנטים שמתגודדים סביב מדף ספרי הפילוסופיה, גברות מבוגרות שבאות לחפש חברה, זוגות לפני או אחרי הקפה או הבראנץ' של ראשון וגם המון משפחות עם ילדים. התור לקופה ארוך אבל יודעי חן פשוט יורדים למטה לקופות הנסתרות הנוספות ומקצרים את חוויית התשלום. מבחינתי האישית אין ביקור בעיר ללא הסטרנד והיא תענה על כל מאווייכם בתחום הקריאה.

חנות אחרת לספרים משומשים שמציעה גם בית קפה ואירועי תרבות מגוונים היא Housingworks Bookstore  עם ספרים שמגיעים כתרומה, וצוות שעובד כמעט כולו בהתנדבות.  חוץ מזה, היא ממוקמת לא רחוק מהחנות הבאה ברשימת ההמלצות.

עגלת ספרים סטרנד
סטרנד רחוב

McNally Jackson Bookstore

אם מתחשק לכם ביקור בחנות מצומצמת יותר, אך עתירת טעם וסטייל, כולל קונים קבועים, בית קפה צמוד ותחושה שכונתית חמימה, McNally Jackson Bookstore היא ללא ספק היעד עבורכן. ממתק משובח הממוקם בפאתי הסוהו הניו יורקי. ברחוב פרינס המקסים נמצאת החנות הזו שנעים להסתובב בה במיוחד בשל האוצרות המעולה של המדפים. בפינה אחת ניתן למצוא את עשרת הספרים הטובים של השנה האחרונה על פי הניו יורק טיימס, ובמדף אחר את הספרים האהובים ביותר בניו יורק, אלו, בנוסף לחלוקות הרגילות של ספרי ילדים, בישול, ביוגרפיות וכדומה, מעניקות נופך מיוחד ואינטימי לשיטוט בחנות. הצוות חביב וידעני ובית הקפה הסמוך מציע תפריט בסיסי של בייגלים משובחים, גרנולה ומרקים (המלווים בציטוטים מפורסמים מספרים), וכן מבחר גדול של תה וקפה אורגני. גם כאן ניתן כמובן להצטייד בתיקי בד אופנתיים לכל הספרים שתקנו או במחברת להנצחת הגיגים בעקבות הביקור מלא ההשראה בחנות. בדומה לסטרנד, גם כאן אימצו את העגלות הקטנות בחוץ עם מציאות זולות במיוחד. קסם של חנות, מעולה להפסקה של כמה שעות כשרוצים או חייבים לנוח מההליכות הארוכות בעיר.

חנות שכונתית נוספת וחביבה על סופרים היא Three Lives and Company בגריניץ וילג', שם תוכלו למצוא המלצות של מייקל קאנינגהם שכתב את "השעות" ולאחרונה גם עותקים חתומים מספריה של זיידי סמית.

McNally wall lights
WhatsApp Image 2020-01-14 at 09.57.06 (1)

Kitchen Arts and Letters

כבר ב1983 נפתחה בניו יורק חנות נישה מקסימה במיוחד המתמחה בספרי בישול וקולינריה Kitchen Arts and Letters. הרחק במעלה האפר איסט סייד, תמצאו מקדש קטן אך עשיר לספרי בישול, היסטוריה של בישול, מגזינים וגם ספרים אחרים הנוגעים לקולינריה מצילום אוכל ועד לממוארים של שפים. כל הטוב הזה נדחס לחנות קטנה יחסית של שני חללים לא גדולים המנוצלים היטב מהרצפה ועד התקרה. עובדי החנות סבלניים במיוחד, מתעניינים בלקוחות ויודעים לספק רעיונות ותחליפים גם כשלא תמצאו את מבוקשכם המדויק. אם מתחשק לכם, אפשר לעקוב אחריהם גם באינסטגרם, באתר החנות וכמובן גם להזמין את הספר האחרון של אוטולנגי או דווקא ספר בישול נדיר מהמאה ה19. באתר ניתן להזמין גם פוסטרים ואיורים וינטג'יים של פרסומות ישנות. כשביקרתי בחנות לפני כשבועיים מצאתי בה שולחן מרשים עם נציגות מכובדת לאוכל ישראלי כמו שאפשר לראות בתמונה. מומלץ לטרוח ולהגיע במיוחד אם אתם בעניין של ספרים ואוכל כמו כותבת הבלוג הזה.

חנות נוספת לספרי בישול, בעיקר משומשים ועתיקים, היא  Bonnie Slotnick Cookbooks הממוקמת באיסט וילג'. החנות פתוחה בשעות משתנות וכדאי לבדוק באתר לפני שמגיעים.

הרשתות הגדולות

 

בארנס אנד נובל הוותיקה עדיים מחזיקה במספר חנויות  במיקומים נוחים בעיר. חנות הדגל הגדולה מבינהן ממוקמת ביוניון סקוור על רחוב 17. אפשר למצוא בה בעיקר את כל מה שחדש, קלאסיקות והרבה ספרי עיון, במיוחד של פוליטיקה והיסטוריה שתפסו תאוצה בשוק האמריקאי בשנים האחרונות.

רשת נוספת וחדשה יחסית היא של אמזון אשר פתחה מספר חנויות פיזיות בעיר, חלקן לספרים וחלקן למוצרים אחרים כולל אוכל. החנויות של אמזון סטנדרטיות למדי, לא גדולות ובעלות מבחר מצומצם בהתאם. מצד שני, הן עונות על הצורך בספרים חדשים, בלהיטי האתר ובמהדורות מיוחדות למשל לספרי הארי פוטר וכדומה. הביקור בהן לרוב פונקציונלי ועושה את העבודה.

כמובן שיש עוד מבחר ענק של חנויות, מתמחות ואחרות אבל חשוב לשמור משהו גם לביקור הבא בניו יורק, עד אז שיטוט נעים בחנויות האמיתיות או הוירטואליות ואם אם יש גם לכן המלצות אתם מוזמנים לחלוק אותן כאן.

עץ חג המולד של ספרים בסטרנד
ספרים אסורים בסטרנד

Share

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

תגובה אחת

  1. SEO Affiliate Program

    Awesome post! Keep up the great work! 🙂

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן