השיבה לבנגקוק: ביקור חוזר בגן העדן הקולינרי של המזרח

שוק אוכל בנגקוק

ביקור חוזר בבנגקוק אחרי ארבע שנים ומגפה אחת, מגלה שהעיר עמוסה, שוקקת, ושופעת אופציות קולינריות כמו תמיד. בנגקוק מכונה לעיתים ״ניו יורק של המזרח״ ובצדק רב. יש בה אטרקציות תיירותיות, מנעד של מקומות בילוי ביום ובלילה, ושפע קולינרי משלל מטבחים וארצות.

הפעם הביקור שלנו היה ממוקד יותר, ובהתאם הבאתי כאן המלצות נקודתיות. שתי אפשרויות של פיין דיינינג—שאת הגילוי של שתיהן אני חייבת לשי-לי ליפא הנהדרת שהמליצה עליהן בעקבות ביקור שלה בעיר—סיור קולינרי-תרבותי מעמיק אחד, והצעות לתת הז׳אנר הקולינרי הפופולרי בבנגקוק, שממוקם במתחמי האוכל בלב קניוני הענק של העיר.

מורכב, מעוצב ומצולחת: שתי הצעות לחוויית גורמה בבנגקוק

אחד השילובים האהובים עליי בעיר המגוונת הזאת, הוא בין הגבוה ליומיומי. כמו בפעם הקודמת, גם הפעם הגענו לארוחה במסעדה בעלת כוכב מישלן שבהחלט סיפקה חוויה גסטרונומית עילאית, הפונה לכל החושים ומנסחת את הסיפור הקולינרי של בנגקוק בלא פחות מ16 מנות (ואולי עוד כמה שלא נספרו רשמית). Sra Bua הממוקמת במלון קמפינסקי, סמוך לקניון סיאם פארגון, מציעה פרשנות מודרנית לאוכל תאילנדי מסורתי. את המסעדה הקים דווקא שף דני בעל מסעדת מישלן תאילנדית בדנמרק, וכאן היא מנוהלת על ידי שף מקומי. המסעדה רחבה ומעוצבת להפליא, כולל בריכות קטנות עם שושנות מים. על אף שבאותו הערב היו גם שני שולחנות גדולים של קבוצות, היא הייתה שקטה ונעימה במשך רוב הארוחה. חוויית הארוחה נפתחה במבחר נשנושים בסגנון של אוכל רחוב. אלו כללו, למשל, שיפודים של כדורי נקניקיות קריספיים או שקיק של ״ניילון״ אכיל עם שבבי אורז מותפח וסלרי בתוכו. בהמשך קיבלנו מרק טום יאם שפיעפע דרך מבחנת ענק במעין תהליך של אוסמוזה למיצוי שלל טעמיו המורכבים. להשלמת התהליך זכינו גם להזריק טופו טרי לתוך המרק, שמייד נקרש לאטריות במגע עם הנוזל החם והיה טעים להפליא. מנות אחרות כללו צדפות סקאלופ עדינות, דג קריספי מדהים ווריאציה על סלט פומלות ושרימפס חריף ומיוחד. בסוף הארוחה הוזמנו להשתעשע עם חידות כמו זיהוי ממתק הצ׳ילי בתוך סלסלת צ׳ילי טרי, שבה כל הפלפלים נראים זהים לחלוטין, או מציאת צדפת השוקולד בתוך ערמת צדפים יפיפייה. יש גם הפתעות מתוקות אחרות ואם ציינתם שאתם חוגגים, תופיע גם עוגת יום הולדת מפוארת במיוחד.

חוויה נוספת של סעודת גורמה גורמה שאינה מצריכה שעות, או הון קטן, היא האירוח של תה המנחה במלון מנדרין אוריינטל. במלון המפואר מציעים בטרקלין הסוֹפרים שלהם–מעין סלון המעוצב בסגנון אנגלי קולוניאלי–תה מערבי או מזרחי, הכולל שפע של מתוקים ומלוחים וכמובן תה, קפה, שוקו או שמפנייה למי שירצו להעמיק את החוויה המסחררת. הזמנו כמובן את שני סוגי האפשרויות. בגרסה המערבית קיבלנו הגשה יפיפייה של פטיפורים בתוך כלי הגשה המעוצבים כספרים ענקיים (סלון הסופרים כאמור), שכללו למשל כריכוני פואה גרא, סלטון טונה, וגרסה מוקטנת של כריכי מלפפון אנגלים. כל אלו מוגשים לצד סקונס מעולים ומבחר מתוקים. בגרסה התאילנדית קיבלנו סקונס של מנגו,  מבחר צלחות אוריינטליות מעוטרות ומלאות בכיסונים, וגרסאות מוקטנת של מטעמים תאילנדיים כמו סלט פפאיה, דגים מיובשים ועוד. החוויה נעימה, מפנקת ויוצרת בועה של ממש בתוך היומיום המיוזע משהו בבנגקוק. 

ארוחת מישלן בנגקוק
מרק טום יאם

סיור אוכל קצת אחר: חוויית שוק למיטבי לכת ולסת, כולל המלצת מישלן מקומית והרבה תובנות על פוליטיקה וסוגיות חברתיות בתאילנד

אחרי מספר המלצות שקראנו בפייסבוק, החלטנו להזמין סיור  קולינרי תרבותי עם גן, ישראלי המתגורר בבנגקוק עם משפחתו, חובב אוכל נלהב וידען מופלג. הסיור איתו הוא פרטי, לפי גודל הקבוצה שלכם, ומותאם לרמת העניין שלכם בנושאי זלילות ושווקים. אנחנו ביקשנו כמובן לראות ולטעום הכל, וכך מצאנו את עצמנו בסיור אינטנסיבי (במיוחד בחום המקומי). בילינו בשוק טרי ורטוב בשם toei khong, שוק ענק שממנו קונות כל מסעדות העיר את מרכולתן. הסתובבנו בין הדוכנים וראינו הכל: מחיות שונות ועד לשזירות פרחים. בלתי אפשרי להקיף את השוק הזה ולכן הסיור עושה סדר ומאיר פינות מעניינות—חוויות צילום מובטחות. בדרך גם טעמנו מנות שונות המבושלות בשוק ואספנו שלל לארוחה בהמשך. אחרי השוק קפצנו לטעום מנה פשוטה לכאורה, במסעדה מקומית שמוזכרת במדריך מישלן. בחוץ נתקלים בתור ארוך של ממתינים למנה אחת: אורז נקי עם עוף מבושל שזוכים לזיגוג של רוטב טעים להפליא.

בדרך תקבלו גם הצצה למערכת השלטונית כיום בתאילנד (מושחתת), לעובדים הזרים המקומיים (מינאמרים) ועוד שלל אנקדוטות. בעלי מזגן פנימי יוכלו להמשיך גם לביקור במקדש, אנחנו הסתפקנו בסיפורו של הבודהה סביב, כמובן, מנות טעימה נוספות. סיור מעמיק למי שרוצה לחוות צדדים פחות מוכרים של בנגקוק—תכננו להקדיש לו חצי יום לפחות.

שוק אוכל בנגקוק

מתחמי האוכל בקניונים: דיסנילנד של טעמים מכל קצוות המזרח

מתחמי אוכל בקניונים הם לרוב האופציה הנחותה ביותר לארוחה כלשהי, ובדרך כלל שמורים לעיתות רעב קשות או לחוסר ברירה. בבנגקוק, לעומת זאת, כל קניון מתהדר במתחם אוכל מפואר, עשיר ומגוון שעל מנת לחוות את כולו ידרשו מספר ימים. שניים מהמומלצים ביותר הם מתחם האוכל בקניון אייקון סיאם החדש יחסית, והמתחם של סיאם פארגון.

באייקון סיאם נבנה שוק צף מלאכותי המחקה את השווקים הרבים המצויים בבנגקוק ובסביבתה. ניתן למצוא בו מאכלים מסורתיים כגון כופתאות דגים, מנות קארי מגוונות וכמובן סלט פפאיה וסרטנים חריפים במיוחד. לצידו, כמו ברוב הקניונים, יש מבחר עצום של דוכני אוכל תאילנדיים ואחרים, למשל דוכן גיוזות המקופלות במקום ומאודות או מטוגנות לפי דרישה. בנוסף לשוק הצבעוני ואינספור הדוכנים המקיפים אותו, ניתן למצוא כאן גם את חנות הכלבו היפנית Tashimaya הכוללת גם מבחר מכובד של מוצרים יבשים וטריים, כלים לבית ומתחם שלם של אוכל מוכן לקנייה, כולל מגשי סושי וסשימי יפיפיים. למי שרק רוצה לנשנש אפשר גם לקנות ניגירי (כדור אורז עם דג) בודדים ועטופים בנפרד, ואפשר גם להרכיב ארוחה שלמה מאלו. אנחנו לקחנו את אחד המגשים הבינוניים: הדגים היו טריים ואיכותיים וההגשה אסתטית כמו החנות כולה.

בסיאם פארגון תמצאו את כל הדוכנים הרגילים, עם מבחר עצום של מנות תאילנדיות, לצד מותגים מערביים כמו סטארבקס ודונאטס של קריספי קרים.  בחלק הצפוני יותר של המתחם ישנה שדרה שלמה המורכבת ממבחר מסעדות קוריאניות ויפניות על שלל סוגי המטבחים שבתוכם. ניתן למצוא כאן מסעדות שאבו שאבו (בישול בשר וירקות בתוך ציר מרק על גבי פלטה חמה), סויקאיאקי (אותו הדבר רק על גריל), יאקיניקו קוריאני, מנות של ביבימבאפ וכמובן סושי ודומיו. אכלנו כאן ארוחות שאבו שאבו וסוקיאקי משובחות וטריות, שכללו אופציות לבשר ואגיו מובחר. זאת בהחלט אפשרות מרעננת כשנמאס מעט מהאוכל התאילנדי ומתחשק לגוון. גם כאן, כמובן, יש סופרמרקט עשיר במיוחד והמון דוכני קינוחים, מגלידה בגביע דמוי  דג (טאיקי) ועד לשלל קינוחי אורז וג׳לי רוטטים—לחובבי התנסויות בלבד!

שאבו שאבו
השוק הצף באייקון סיאם

החווייה הקולינרית בבנגקוק לא ניתנת לסיכום, אבל אפשר בהחלט לומר שהיא משקפת את המטבח התאילנדי עצמו: רבת טעמים, מרכיבים, טקסטורות וריחות שמזמינים צלילות חוזרות ונשנות לתוך כל השפע המרהיב הזה.

Share

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן